AVUI... FEM MÚSICA I PSICOMOTRICITAT!

Hola Esquirols! 👋
Avui... fem Música i Psicomotricitat! Mireu el vídeo:


A continuació us expliquem amb detall els 5 jocs de la 1a sessió de Psicomotricitat:

1.- Activació – escalfament

És molt important abans de començar a fer qualsevol activitat física, moure, estirar i escalfar el nostre cos. A través d'aquesta cançó podreu preparar-vos per començar el circuit!
Cançó anglès “ Head, Shoulders Knees & Toes”
Aquí us en deixem l’enllaç:

2.- “ Els salts”

Saltar és un moviment molt saludable pel nostre cor, ja que afavoreix la resistència muscular, cardiovascular i respiratòria. També en ajuda a millorar la nostra coordinació, tant dels braços com dels peus. Saltar ajuda als nens i nenes a prendre consciència corporal i els ajuda a augmentar la fluïdesa i la sincronització dels seus moviments. Així doncs, amb aquest exercici que, a més a més, té una part plàstica, els nens i nenes s'ho passaran d'allò més bé i podran exercitar el seu cos.
·         Primer de tot hem de preparar els materials:
o   Paper de colors
o   Tisores
o   Un plat per poder fer tots els cercles iguals
o   Una bamba/sabata per poder calar-ne la sola

A l’enllaç que us proporcionem a continuació podreu veure en què consisteix exactament l’exercici i com cal dur-lo a terme:

3.- “L’espia”

Amb aquest exercici els nens i nenes desenvoluparan d'una manera divertida l'enginy i la imaginació, tot això a través de l'elasticitat del seu cos i la capacitat de concentració. Animeu-vos a provar-ho a casa, avera si aconsegueixen ser uns veritables espies!

Per tal de realitzar aquest exercici necessitareu disposar d'aquests materials o alguns de similars:
o   Cintes
o   Cinta adhesiva

 Aquí us en deixem l’enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=zyF8IBVe7uA


4.-  “ Que no caiguin les pilotes!”

Aquest exercici tan divertit ajudarà als nens i nenes a desenvolupar la seva coordinació oculomotora (ull-mà i ull-peus), ja que hauran d'estar atents a què les pilotes no els hi caiguin de les mans i, a més a més, a no tombar les ampolles que estan situades a terra en forma de circuit. Els ulls ens ajuden a dirigir l'atenció i donar-li informació al nostre cervell perquè aquest sàpiga situar el nostre cos en l'espai. Així és com fem servir les nostres mans i peu de manera simultània i coordinada, d'acord amb la informació visual.
Per realitzar aquest exercici necessitarem primer de tot, preparar els materials, ja que té una part plàstica i artística. Un cop preparats els materials, ja podrem col·locar-los en l'espai. Aquí en teniu el llistat:
o   Dues pilotes petits que hi càpiguen en un rotllo de paper de cuina
o   2 rotllos de paper de cuina
o   8 ampolles amb una mica d’aigua perquè no es tombin amb facilitat.

Tot seguit us en deixem l’enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=Jk6asx39jbs

5.- Exercicis amb els globus

Treballar amb els globus ens permet d'una manera molt simple i divertit que els nens i nenes desenvolupin la visió espai-temps, la coordinació i, a més a més, la seva atenció i concentració.

Tot seguit us presentem un seguit d'exemples d'exercicis amb globus que podeu fer en família:
·         Aconseguir, sense que el globus toqui a terra (individual):
-   5 cops amb el cap.
-   5 cops amb els peus.
-   10 amb les mans.
·         Aconseguir, sense que el globus toqui a terra:
-  10 passades amb les mans entre tu i el teu company.
-  5 passades amb els peus entre tu i el teu company.
-  5 passades amb el cap entre tu i el teu company.

Material per l’activitat:
o   Un globus 

I, com us hem explicat al vídeo, aquí teniu les cançons de la primavera per a que les pugueu aprendre o recordar, si ja les sabeu: 


                                                                                                  ET DIRÉ UN SECRET MOLT FI

SURT, SOL SOLET



LES ESTACIONS

I, l'audició "La Primavera" de l'Antonio Vivaldi. Recordeu que podeu fer-ne un dibuix i portar-lo a l'escola:


Ens veiem aviat

PETONS D'ESQUIROLS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada